Du kan som provst bemyndige en kordegn, som på dine vegne forestår et tilsyn i dit provsti. Kordegnen bliver efter bemyndigelsen omtalt om en "Tilsynsdelegeret".
Du giver denne bemyndigelse via Brugeradministration - ikke PERSONtjek.
1) Find medarbejder
Du skal nu finde den kommende tilsynsdelegeret. Du kan finde vedkommende på to måder:
1a) Under fanebladet "Min brugerliste" vises de medarbejdere, som du kan ændre brugerrettigheder for.
1b) Er det en bruger, som ikke har en rolle i forvejen i provstiet, klik på fanebladet "Åbn Bruger".
- Indtast CPR nummer på brugeren
- Klik på knappen "Hent oplysninger"
Du har nu fundet vedkommende, som du vil udpege til tilsynsdelegeret.
I feltet "Brugerens roller" har du oversigten af de roller, som den pågældende bruger har.
Du skal nu klikke på knappen "+ Tildel rolle".
2) Tildel rolle
Du får vist nedenstående skærmbillede.
I menuen ud for "Rolle" skal finde selve rollen "PERSONtjek". Du skal vælge rollen "PERSONtjek" ud for det provsti, hvor vedkommende skal være tilsynsdelegeret.
3) Tildel titel
Så skal der tildeles en titel, som vælges fra drop-down listen ud for titel.
4) Installationssted
Som sidste skridt skal du knytte et installationssted til rollen. Klik på knappen "Rediger installationssted".
Du får nu vist en over de installationssteder, som du kan vælge imellem:
Vælg adressen, hvor provstikontoret er beliggende og klik på knappen "OK".
Hvis der er flere installationssteder knyttet til provstikontorets adresse, vælg én af installationsstederne og klik på knappen "OK".
6) Gem
Klik på knappen "Gem" nederst til højre. Brugeren har fået tilføjet adgang til PERSONtjek. Adgangen er aktiv efter ca. 3 timer.
Vær opmærksom på: PERSONtjek understøtter ikke, at du som provst udpeger en kordegn som tilsynsdelegeret i et provsti, hvis kordegnen arbejder som personregisterfører i ét af provstiets sogne.