Hvis adm. personnummer er udtrukket før den 1. januar 2023
Har I som myndighed har udtrukket et adm. personnummer efter de regler og den procedure som var gældende før den 1. januar 2023, med henblik på en hændelse eller kirkelig handling, som ligger efter den 1. januar 2023, skal I anvende det adm. personnummer, I allerede har udtaget, og færdigbehandle sagen som hidtil i eget sogn.
Her skal I ikke udfylde bestillingsskemaet om ”Bestilling og sagsbehandling – administrativt personnummer”.
Hvis adm. personnummer skal udtrækkes efter 1. januar 2023
Har en borger uden personnummer henvendt sig til et sogn inden den 1. januar 2023 med henblik på registrering af en hændelse efter 1. januar 2023, skal I følge den nye procedure. I skal bestille et adm. personnummer hos 1.16-myndigheden, og de nye regler og den nye procedure skal følges.
Her skal I udfylde bestillingsskemaet om ”Bestilling og sagsbehandling – administrativt personnummer”.
> Find skema om ”Bestilling og sagsbehandling – administrativt personnummer”
> Find Pixi-vejledning til bestilling af administrativt personnummer
> Find Procedure vedr. implementering af initiativ 1.16