Medunderskrift kan ske på 2 måder:
- Medunderskrift kan gøres i selvbetjeningen på borger.dk: Ansøgningen vil ligge tilgængelig i 14 dage til eventuel samtykke i selvbetjeningen på borger.dk hos den person, som skal medunderskrive.
- Medunderskriften kan også ske via det link, der bliver sendt til den private e-mail til den, der skal medunderskrive. Vær dog opmærksom på: At den e-mail ikke altid lander i borgerens private indbakke. Nogle e-mails bliver frasorteret og lander i deres spamfilter. Hvis du får en henvendelse fra en borger, der skal medunderskrive og ikke kan, kan du med fordel anbefale ham/hende at medunderskrive ved hjælp af selvbetjeningen på borger.dk (som anført i denne artikel, under punkt 1).
Hvis han/hun vælger at medunderskrive ved hjælp af punkt 1, gøres det i selvbetjeningen på borger.dk:
Han/hun skal vælge emnet Navneændring (eller søge på navneændring):
Herefter skal han/hun vælge 'Medunderskriv ansøgning om navneændring med MitID' -> klikke på 'Start'.
Ansøgningen ligger kun tilgængelig for medunderskrift i 14 dage. Hvis det er længere tid siden, ansøgningen blev lavet, skal der ansøges på ny.
______________________________________________________
Øvrige relevante links: