Vær opmærksom på: Fra 1. januar 2023 er det alene 1.16-myndigheder, som har bemyndigelse til at udtage adm. personnummer.
Grundlaget for at udtage et administrativt personnummer ved forskellige registreringer er:
- Jordemoderanmeldelse på papir, hvis mor ikke har personnummer
- O/A-erklæring på papir, hvis far (en af forældrene) ikke har personnummer
- Dødsattest og anmodning om begravelse/ligbrænding på papir, hvis afdøde ikke havde personnummer
- Anmodning om dåb af barn født i udlandet, som ikke har personnummer
- Vielse, hvor en eller begge ikke har personnummer
- Velsignelse, hvor en eller begge ikke har personnummer
- Konfirmation, hvor konfirmanden ikke har personnummer
-
Dødfødt barn, som ikke skal have et almindeligt personnummer.
Dokumentationen kan være:
- Pas (det primære ID-bevis)
- Fødsels- og navneattester fra hjemlandet
- Vielsesattest, evt. skilsmissepapirer
- Asylkort/Opholdskort
Du finder vejledninger til udtagelse af det administrative personnummer herunder.
> Find artikler om udtagelse af adm. personnummer for 1.16-myndigheder