Her er skærmbilleder fra PERSON, du kan også se en video
Indhold
Ansøgning på papir
Indberet navneændring
Hændelsesdato
Navneoplysninger
Anmærkning
Registrering og kvittering
__________________________
Ansøgning på papir
Du modtager ansøgning om navneændring på papirblanket. Du skal også have en kvittering for betaling af gebyret.
Indberet navneændring
Du starter på ansøgerens personside, og går via Indberet -> Navn -> Navneændring.
Hændelsesdato
Hændelsesdato er datoen du har modtaget ansøgningen på kontoret. Feltet På vegne af, skal ikke udfyldes.
Navneoplysninger
Du skriver manuelt de ændringer der er til navnet i de respektive felter og fører derefter musen hen over §-tegnet, for at finde en skabelon til lovteksten.
Anmærkning
Vælg anmærkning
Du vælger den lovtekst, du skal bruge til anmærkning på denne sag.
Udfyld anmærkning
Du udfylder med neutral tekst om ansøger, og skriver de §§ der ændres navn efter.
Indsæt anmærkning
Klik på Indsæt, og du ser den fulde tekst i anmærkningsfeltet.
Registrering og kvittering
Du klikker på Gem nederst på siden, for at registrere navneændringen endeligt, og herefter står det nye navn i Stamdata.
Husk at sende afgørelsen sammen med en Personattest med brev til ansøger. Afgørelsen er ansøgningen, der er stemplet og underskrevet af jer som myndighed.