Her er skærmbilleder fra PERSON, du kan også se en video
Indhold
Ansøgningsdata
Kontakt
Noter
Attestbestilling
Digital levering
Afhentning eller brevforsendelse
Attestudskrift
Sagen ligger i Indkomne sager under Attestbestilling
Åbn sagen på blyanten.
Du ser fire faner
Du skal gå igennem fanerne fra venstre mod højre.
Ansøgningsdata
Her står, hvilken attest der er bestilt, hvordan den skal leveres og ansøgers kontaktoplysninger.
Kontakt
Her står ansøgers kontaktoplysninger.
Noter
Her kan du uploade evt. bilag og skrive sagsbehandlingsnoter – husk at klikke på Gem noter.
Attestbestilling
Fra denne fane godkendes ansøgningen
Digital levering
Klik på Dan/send attest og afslut.
Hvis attesten er bestilt til digital levering, vil systemet sende attesten til Digital Post.
Da en digital attest ikke er fysisk, er den uden embedsstempel og underskrift.
Kirkeministeriets digitale signatur er bygget ind i pdf-en.
Vær opmærksom på - Digitale attester er kun gyldige så længe de digitale flow ikke bliver brudt; dvs. digitale attester skal bruges digitalt.
Afhentning eller brevforsendelse
Er attesten bestilt til afhentning eller brevforsendelse, skal du klikke på ‘Dan/send attest og afslut’, vælge underskrift fra drop-down menuen og herefter printe attesten.
Klik på Se/print attest.
Attestudskrift
Attesten printes, stemples med embedsstempel, signeres og afventer afhentning eller sendes med posten.