PERSONarkiv er folkekirkens nye digitale arkiv til arkivering af dokumenter, som sognet har modtaget på papir eller pr. mail i forbindelse med sagsbehandling med personregistrering.
Formålet med PERSONarkiv er, at sognet kan samle sine dokumenter/arkivalier om personregistrering i ét digitalt arkiv. Det gælder både dokumenter om personregistrering, som sognet modtager fremover, og de dokumenter vedrørende afsluttede sager, som sognet har stående i mapper på kontoret.
PERSONarkiv er et selvstændigt system med en integration til PERSON. Det betyder, at man på et personopslag i PERSON kan se, om der er gemt dokumenter vedrørende den pågældende borger i PERSONarkiv, og via et link på en knap i PERSON bliver man ledt over i PERSONarkiv.
Der er indbygget slettefrister i PERSONarkiv, så de uploadede dokumenter automatisk bliver slettet, når arkiveringsfristen er udløbet.
Vær opmærksom på, at ansøgerne og bilag modtaget i PERSON Indkommende sager skal blive i PERSON og ikke arkiveres i PERSONarkiv.
Læs mere om PERSONarkiv i vores vejledning om PERSON på P-supportforum her:
https://p-support.kirkenettet.dk/hc/da/sections/26731551522066